AutoalkatreszOnline24.HU

Total War: Arena – tapasztalatok

Jelentkezés és a teszt:
A játékot a zárt alfateszt alapján mértük fel, melyre előzetesen lehetett jelentkezni, ennek tapasztalatait osztanám meg. A tesztre az alábbi linken lehet még jelentkezni: https://nda.creative-assembly.com/total-war-arena-closed-alpha, illetve a TWO nyereményjáték során is kiosztanak kulcsokat. Ha jelentkeztél és kaptál kódot Steam-en keresztül tudod telepíteni a játékot, telepítés után regisztrálsz magadnak egy fiókot és már mehet is a játék.

A rendszer:
A játékban a free to play játékokban megszokott módon kétféle fizetési eszköz, az arany (gold) és az ezüst (silver) használható. Tapasztalati pontból (unit xp) is kétféle van, az egységeken tapasztalati pontjuk és van szabad tapasztalati pont (free xp).
Arany: Prémium egységekre (a prémium egységek nem szuper erősek vagy alacsonyabb szinten teszik elérhetővé az erősebb egységeket, inkább a frakciónál alapból hiányzó egységek, például rómaiaknál íjászok), speciális fogyócikkekre (consumable), különböző színcsomagokra lehet költeni (az egységek színét lehet vele változtatni), ezüstre váltani vagy az egységek tapasztalati pontját szabad tapasztalati ponttá lehet alakítani. 100 aranyat kapsz minden hadvezér aznapi első győzelme után. Időnként ajándékba is adnak, május elsejére 20 000 aranyat kapott mindenki, aki belépett a hétvégén. Természetesen aranyat majd venni is lehet.
Ezüst: Ebből lehet új egységeket venni, egységeket feltölteni illetve ezt is fogyócikkekre költeni. Ezt a csaták után kapod, akkor is jár, ha vesztesz.
Tapasztalati pont: Az egységeid fejlesztésére használhatod őket. Minden csatában részt vett egységed kap valamennyit a csata után.
Szabad tapasztalati pont: A hadvezéred vagy az egységek fejlesztésére használhatod. Ezt is minden csata után kapsz.
A játékban különböző hadvezéreket lehet irányítani, akik különböző képességekkel rendelkeznek. Minden hadvezérnél 4 képességet lehet fejleszteni, mindegyik képességnek 10 szintje van. Pl.: Roham (Charge), a hadvezérek különböző szerepköröket töltenek be: támadó, védekező, támogató, lovasság. Jelenleg 2 nép érhető el; a görög és a római. Mindkét népnél 3 hadvezér van. 2-2 ingyen van, a harmadik 10 000 ezüstbe kerül, de ezt hamar meg tudjátok vásárolni. (Scipio és Nagy Sándor a két megvásárolható, ők lovassági hadvezérek). Már csak azért is érdemes mind a 6 hadvezért használni mert mindegyik hadvezérrel aratott napi első győzelemért dupla xp jár, illetve 100 arany.
Római hadvezérek: Julius Caesar, Germanicus, Scipio Africanus
Görög hadvezérek: Leónidasz, Miltiadész, Nagy Sándor
A hadvezérek a kifejlesztett képességek száma alapján lépnek szintet (Tier), 10 szint van, a 9-es és 10-es szint még nincs teljesen kidolgozva, (bár ott nem is igazán tartanak még játékosok). A képességek ára növekszik és a szintlépéshez is egyre több képességet kell kifejleszteni. A hadvezér csak saját szintjének megfelelő vagy annál alacsonyabb szintű egységet tud irányítani, tehát nem elég csak az egységeket fejleszteni.
Választható egység típusok:
-Kardos egységek (melee)
-Lándzsás egységek (spear)
-Pikás egységek (pike)
-Lovasság (cavalry)
-Lövedékes egységek (íjász, parittyás) (bow)
-Dárdahajító (javelin)
-Ostrom eszközök (siege)
A lovasság és a pikások T4-től elérhető, a többi egység típus korábban is elérhető. (T6-tól vannak lovas íjászok is, de csatában én még nem láttam). Az egységeket nem igazán részletezném, mindegyiknek megvan a maga erőssége és gyengesége. Az egységek közül a legnehezebben használható szerintem a lovasság. Csak a 4-es szintű görög lovasságot próbáltam eddig, a képességek használata nélkül elég gyengén rohamoznak. Ha ostromgépeket, íjászokat, dárdavetőket használsz, oda kell figyelni, mert van baráti tűz (friendly fire), nagy kárt lehet okozni vele a saját csapatodnak, egy rossz helyre ment katapult sorozattal könnyen megfutamíthatsz saját egységeket is. Érdekesség, hogy nincs minden egységnek minden szinten változata. Például a 4-es szintű görög lovasság egyenes ági folytatása a 6-os szintű, 5-ös szintű nincs. Illetve vannak ahol oldalágak jelennek meg, például a lándzsásokból lehet „lekanyarodni” a pikás egységek felé. A klasszikus Total War játékokban megszokott módon itt is vannak tényezők, amik csata közben csökkentik a morált. Flanked,rear flanked, shocked és ha nagyon leesik a morál, akkor route (azaz menekülnek, általában vissza a bázisra). Az egységek életerejét nem hiszem, hogy részletezni kell… Jelenleg 3 pálya van a játékban: Marathon, Thermophile, Salernum. Az első kettő nagyjából hasonló, erdős-hegyes pálya, középen kevés fedezékkel. Salernum-nál a pálya felét egy város alkotja, így ez jobban elüt a többitől. Nyílt terepen csak óvatosan szabad közlekedni a katapultok, balliszták elég messzire ellőnek és elég pontosak is, lő távon belül egy helyben állni végképp nem jó ötlet.

A csatáról:
A főmenüben kiválasztod a hadvezéredet és a 3 egységet, (minden csata előtt fel kell tölteni a sérült egységeket, vagy ha akarsz, vehetsz mást helyette, ha nem teszed, nem mehetsz csatába) ezzel belépsz a „váróba” (queue), ahonnan több-kevesebb várakozás után besorsol egy csapatba és az egyik pályára. Mindkét csapat 10 játékosból (tehát 30 egységből) áll.  Sajnos, ha nincs elég ember vagy sokat kell várni, vagy sok különböző szint (akár 4 tier) játszik ugyanabban a csatában, egy az egy ellenben nem sokat tehetsz egy 4 szinttel fejlettebb egység ellen. Miután betöltődött a játék látható hogy milyen típusú és szintű egységei vannak a csapatársasainak, illetve hogy melyik hadvezérre játszanak. (lásd lenti kép) A térképen 12 kezdő pozíció közül lehet választani, ha valaki nem választ, akkor a játék kezdéskor lerakja valamelyikre, míg nem kezdődik a csata addig lehet változtatni. Itt már él a chat is, tehát lehet tervezni/megbeszélni a haditervet. A térképre lehet rajzolni, ami egy ideig az egész csapat számára látható. Lehet még „pingelni” is, ezzel csak megjelölsz egy területet (sajnos hangjelzés nincs hozzá). (Csata közben is lehet pingelni illetve rajzolni). Elvileg lehet csapatvezető választani szavazással, aki tud az egész csapat számára üzenetet írni, ami a képernyő felső részén jelenik meg, nem a chatben, de ezt a funkciót nem igazán használják az emberek, sokan azt se tudják, hogyan kell szavazni.
A csata 15 percig tart. 3 féle képben érhet véget:
-elfoglalják valamelyik fél bázisát
- megsemmisül az egyik fél csapata
- lejár az idő
Ha lejár az idő, akkor pontozással dől el, hogy ki a győztes. A pontozási szempontokat nem ismerem, több dolog is közrejátszik, nem feltétlenül az a fél nyer, akinek több katonája maradt. A bal felső sarokban látható a csapatod seregének mérete (Our Army) a másik sarokban az ellenséges sereg méretét (Enemy Army). A számokból lehet valamennyire sejteni, hogy az ellenfélnek sok ostromgépe vagy lovassága van (ha alacsony kezdéskor a szám). Baloldalon a saját csapatnál még látható a játékosok neve, az aktuális pontszámuk és a hadvezérük típusa. A csaták az első néhány perc helyezkedés után gyorsan pörgőssé válnak.  Mindenképp figyelni kell a térképet és a chat-et is, hogy tudd, mi történik a térkép többi részén, könnyen lehet, te gond nélkül haladsz előre, közben pedig az ellenség a bázisotokat foglalja. A játék egyik nagy hiányossága számomra a hangjelzések, itt még bőven van hova fejlődni. Van némi alap csatazaj, illetve képességek aktiválásakor van valamilyen hang, de ha a saját bázist foglalja az ellenfél, megtámadták az egységeidet vagy épp megemlítik a neved a chat-en akkor nincs semmilyen hangjelzés. Könnyen bele lehet veszni a saját kis harcodba és nehéz felhívni az emberek figyelmét ilyenkor a többi történésre. Én mindenkinek azt javaslom, hogy kevert sereg összeállítást használjon, ne egyféle legyen a 3 egység, több a túlélési esély. Én 2 gyalogost szoktam használni és egy dárdást/íjászt a támogatásukra, vagy 2 katapultot egy gyalogos egységgel pedig védem őket. Az egyetlen egység, amiből szerintem érdemes 3-at egyszerre használni az a lovasság. Ott is inkább csak azért, mert nehéz figyelni a több helyen lévő egységeidre. A csatába sorsolásnál a legmagasabb szintű egység számít, ezért érdemes azonos szintű vagy maximum 1 szinttel gyengébb egységeket használni. A játék során, mindig észben kell tartani, hogy itt a csapatjátékon van a hangsúly. A 3 egységeddel, csak hozzájárulhatsz a győzelemhez (már ha nyer a csapat), egyedül nem tudod megnyerni.  Nem győzheted le a másik 10 játékost egyedül, az ellenfél bázisát is csak akkor tudod elfoglalni, ha a többiek lekötik az ellenséges seregeket. Másokkal együtt kell működni, segíteni kell, használni kell a chatet. Aki a Total War sorozatból a diplomáciát, kémeket, orgyilkosokat, városépítést, kereskedést kedveli, azoknak ez a játék nem való (még). Az AlphaTest elsősorban a harcrendszerről szól, a további dolgok később kerülnek kidolgozásra. A játék megbízható, nekem kb. 150 csatából kétszer volt, hogy hiba miatt leállt volna a játék. Az Alt+Tab váltogatásokat annyira nem szereti, emiatt valamivel többször omlott össze a játék (azt hiszem eddig 5-ször). Ha töltés vagy csata közben kidob a játék vagy kilépünk, utána már nem lehet visszalépni és folytatni.

Vélemény:
Mindenkinek javasolom a játék kipróbálását. Minimális angoltudással is neki lehet vágni, senkit nem zavar, ha nem tökéletes a mondat, csak érthető legyen. Illetve aki kipróbálja a játékot, használja a fórumot is!  Ha hibát találsz vagy van valami ötleted/ észrevételed ott leírhatod, minden ötletet nem olvasnak el, de a felkapottabbakat nyomon szokta követni valaki a fejlesztők részéről is. Illetve a fejlesztők kommentjei alapján, nyitottak az új ötletekre, amik javítják a játékot. Aki még nem kapott meghívót a tesztre és látni szeretné milyen a játék, azoknak figyelmébe ajánlom a TWO nyereményjátékát!

Szerző: Thorongil
Lektorálta & átdolgozta: DAR
 
Fórum: legfrissebb
Posted by bayarder - nov.. 24, 2017 14:06
Posted by misafeco - nov.. 24, 2017 13:00
Posted by erew - nov.. 24, 2017 00:49
Posted by Amokfutokova - nov.. 23, 2017 22:53
Posted by misafeco - nov.. 23, 2017 22:02
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 479 vendég böngészi