AutoalkatreszOnline24.HU

Legyőzhetetlen Gallok

A gallokkal nem túl előnyös helyzetből kezdesz, hiszen az egyik legtöbb(potenciálisan ellenséges) szomszéddal rendelkező népet kapod. Ennekellensúlyozására a legtöbb területtel is rendelkeznek a játék kezdetekor, és néhány, könnyen elfoglalható rebellis tartomány van még étlapjukon. Ezért még a játék legelején képzések nélkül, pusztán a meglévő seregeiddel, minél hamarabb ezeket fennhatóságod alá kell vonnod. Az építkezésekhez a pénzt a kezdeti maximális adóval és mindig templomépítéssel (lentebb még tárgyalom). Érdemes kezdened, mert az alap templomok nem sokba kerülnek és éppen ezért mindenütt elindítható az építkezés. Ez azért fontos, hogy ne legyen "üresjárat", stagnálás, mert az sose jó! Megjegyzem, stratégiai helyeken megengedhető, ha valamilyen militáris épület felhúzásánál döntesz templom helyett. Az építkezés optimális sorrendjét tehát mindig a legolcsóbb épületekkel érdemes megalapoznod, hogy mindenre jusson pénz. Bármely típusú településen a következő sorrend ajánlatos, az olcsóságot szem előtt tartva: Templom (általában mindig ez a legolcsóbb), farm (a jövedelmed tetemes része innen származik és nagy adók mellett kell az optimálisabb populációnövekedés), kereskedő házak (jövedelmed másik része innen folyik be), utak (lehet, hogy olcsó, de nem emeli a jövedelmed, viszont csak egyszer kell kiépítened), dokkok (vízi kereskedelem), ezután a militáris épületek (ahol védelmi szempontból szükséges, ott előbb is építhetsz, megjegyzem, távol a határtól nem biztos, hogy falra, a legjobb képzőközpontokra van szükség, hagyhatod kereskedelmi telepnek ezeket a helyeket) és szintet lépve ugyanilyen sorrendben érdemes az épületeket fejlesztened.
Négy templom építése lehetséges:
- Teutatis: 2 XP az itt képzett egységeknek, és 1 fegyverfejlesztés a közelharcosoknak
- Epona: 3 XP a képzett egységeknek
- Abnoba: 3 fegyverfejlesztés a távolsági harcosoknak
- Esus: Druidákat lehet képezni
Nos én Lugdunumban Esusnak építenék templomot a druidák miatt, de máshova,
szinte mindenhova (később még tárgyalom) Eponának építenék, hogy az összes
képzett egységem +3 támadó-, és védekezőponttal rendelkezzen.
Kezdetben militáris épületek és másfajta templomok építését három "fronton" tartom célszerűnek:
- Északon Alesiában a britek és germánok ellen egyértelműen mindent be kell vetni, itt állandóan épüljön valami (megjegyzem, itt érdemes képezni valamilyen gyors milíciát is, mert a britek előszeretettel támadják Condata Redonumot), de itt még elég az Epona templom. Később, ha elfoglaltad legalább Samorobrivát, kiszorítva ezzel a briteket, ide Abnoba templomát érdemes építened, és Triert, ahol Teutatis templomát építtesd. Márpedig azért, mert Alesiában az XP-vel rendelkező egységeket képzed ki, innen küldöd fejleszteni őket az említett két helyre, hiszen a fejlesztéstbármikor megteheted, és nem veszlik el, mikor egy megfogyatkozott egységet újratoborzol. Ráadásul a két foglalt helyre még kovácsműhely se kell, csak Alesiába. Szóval gazdálkodj a pénzzel, majd ha lesz sok, akkor majd fektethetsz a többibe is.
- Az Ibériai-félszigeten, Numantiában is csak Epona kell, mivel nem lesz jelentős a spanyolok, még kevésbé Kárthágó támadása, viszont innen terjedhet inváziód és ha a tied az egész félsziget, már nem is kell különösebben fejlesztened itt semmit (csak ha majd Afrikába akarsz expedíciót). A félsziget gazdaságilag is jelentős, hiszen az itt található bányák (Corduba, Carthago Nova, Osca, Asturica) birtoklása tiszta és biztos pénzforráshoz juttat. Megjegyzem, Palmát és Caralist is érdemes elfoglalnod jövedelmező kereskedelme miatt.
- A Pó-sikságon Patavium óriási élelem-termelése miatt (4-6%-os növekedés!!!) itt mindenképpen Epona kell, hogy legyen és a képzések központja, és a kovácsműhely, míg Mediolanumban Teutatisnak érdemes szentelni egy oltárt. Itt elég közel van egymáshoz a két város, hogy mindkettő védelmére elég legyen egy, de nagy létszámú és erejű hadsereg. A kezdeti prioritásokra az elején tehát így érdemes gondot fordítanod:
- Északon a britek kiszorítása, és a germánok támadásainak Trierhez kötése
- Védelem az északi hadjárat idejére Numantiában és Narbo Martiusban a spanyolok ellen, majd a félsziget pacifikálása
- Itáliában Segesta (ide érdemes Esus templomot építeni, hogy a druidák a rómaiak ellen bevethetőek legyenek) elfoglalásához itt a síkságon egy állandó hadsereget kell létrehoznod, amíg tied nem lesz az ibériai-félsziget és biztosítva nincs északi hátországod, majd ha Itáliában is befészkelted magad, egy másik sereg Noricum, Aquincum, Segestica (bánya!!!), és Salona elfoglalásával is foglalkozhat.

Diplomácia:
Alapvetően nincs rá szükség, de ha azt akarod elérni, hogy a britek és a germánok papírforma szerint egymásnak essenek és könnyebb dolgod legyen, akkor legelső utasításod legyen a Numantiában állomásozó lovasságodnak az, hogy Cordubát támadja meg, majd vonuljon vissza. Általában bejön, hiszen amíg a britek nem tudják, mi a támadási irányod, addig nem harcolnak a germánok ellen, vagy rosszabb esetben velük karöltve támadnak rád (megjegyzem, kereskedelmi szövetséget se nagyon köss senkivel, míg nem esnek egymásnak, viszont ha hadban állnak, akkor akárkivel, sőt velük, mindkettejükkel is megteheted, jövedelmed növelése érdekében), de amint látják, hogy nincsenek támadási zónában, folytatják a papírformát. Kezdetben még a dákokkal is érdemes barátságban lenni, de nem szövetségben, mert az maga után vonhatja a germánok támadását. Később nemhogy nem kell, nem lesz szükséged diplomáciára.

Gyakorlati tapasztalataim (nem csak gallokhoz):
- Érdemes jó pár kémmel fürkészni a térképet, hiszen a frakció vezetőjéhez csatlakozhat a Spymaster nevű úriember, aki Commandot és megtakarításokat biztosít neki
- Illetve 4-5 orgyilkost, mert ezeket hesználva megszabadulhatsz a területeden lábatlankodó, idegesítő diplomatáktól, családtagoktól, más kémektől és orgyilkosoktól és ha elég sokat használod sikeresen, akkor frakciód vezetője megkapja a Master of Assassins, szerintem rendkívűl hízelgő tulajdonságot. Fejlesztésük tippje, hogy legyen egy rebellis kapitány, akit 4-en körülállva állandóan szabotáltatsz, míg elég fejlettek nem lesznek, aztán mehet a vérfürdő (én imádom a sikeres gyilkosságokat jelző hangot!!!).
- Fontos pénzszerzési és morálnövelési, bár etikátlan (de végül is barbár
gallokról van szó) lehetőség a következő: Amikor elérted valahol a 6000-res populációt, akkor küldj követet egyik ellenségedhez, építsd fel a szintlépéshez szükséges fő épületet. Mikor készen áll és Minor City státuszú település lett, add át követség útján ajándékba (nekem még nem sikerült ebből pénzt szerezni) azt a területet, majd az onnan nem messze hátráló, addig ott állomásozott helyőrségeddel azonnal foglald vissza a még azon a körön belül üresen álló, ellenséges települést. Két lehetőséget egyaránt ki lehet használni:
Enslaving: a többi településedet hamarabb magas szintre tudod így juttatni és a parancsot végrehajtó családtag kap egy Exotic Slave-et, vagy
Extermination: Bloodyvá válik családtagod, rengeteg pénzt szerzel (1.0-val játszok, kb. 5-6000 arany), morál az egekbe szökik, pontosabban nem változik, csak a Squalor tűnik el egy időre, illetve mínuszból pluszba ugrik a jövedelme. Ezt bizonyos idő után újra és újra megteheted.

Kultúrális büntetés:
Elég zavaró tud lenni, mikor egy periférián lévő város amúgy is gyenge morálját még ez is terheli. Ennek kiküszöbölése érdekében itt a következők állnak rendelkezésedre:
- Elfoglalva a várost, kiírtod, vagy felét eladod rabszolgának
- Amelyik épületét tovább tudod, akkor fejleszd tovább, annyival kevesebb a büntetés
- A templomot nézdd meg, hogy mit ad (érdemes megtartani: farm, kereskedelem, páncélfejlesztőket) és ha nem elég jó, akkor bontsd le, majd építs helyébe saját Istenhez
- Ha nagyon rossz a helyzet, és van pénzed, és időd és sok a tovább nem fejleszthető épület, akkor bontsd le és építsd újra
Megjegyzés: a galloknak nem áll rendelkezésükre kőhajító gép, tehát a főépület (ha már minimum Minor Cityt foglaltál el) nem pusztítható el a csatatéren
(Nem lebontható épületek: Főépület, falak, farmok, utak)

Távlat:
Ha minden barbár nép területét pacifikáltad, érdemes Egyiptomot elfoglalni, a következőképpen:
Először is szerezd meg Korintoszt Zeusz morálnövelő temploma miatt. Ezután képezz óriási seregeket (3*20 egységnyi), hogy megvesd a lábad egyiptomban. A templomok, kovácsműhelyek adottságait kihasználva vigyél 2-4, teljesen felfejlesztett Forester Warbandot (2-4 egységet, 17 Attack, 12 Defense, 21 Missile), Warbandot (Számuk egyezzen meg az íjászokéval, 12 Attack,14 Defense) és még több Chosen Swordsment (18 Attack, 21 Defense) és foglald el Memphist! De ne hagyd, hogy sík terepen harcoljatok, mert nagyon el tud ám páholni, falakon sokkal egyszerűbb: Egy kör alatt csinálj 2-4 db létrát/ostromtornyot (amennyi íjászod van) védelmüktől függően és támadj. Íjászaid lőjék a falon lévőket és fedezzék a létrákat vívő Chosen Swordsmeneket, akik a legjobban bírják a csatát, majd ha felértek, utánnuk a Warbandok menjenek, hogy létszámukkal tehermentesítsék az addig biztosan kitartó fegyvereseid, utánnuk megint Chosen Swordsmen, de ekkor már szinte biztos, hogy tiétek a falak, foglald el a kaput, hogy zavartalanul be tudj sétálni, majd íjászaid és a maradék sereged a kapun belül még számíthat egy kis ellenállásra, csak arra vigyázz, hogy le ne teljen az idő! Írtsd ki a népet, majd a piramisok birtoklása biztosít arról, hogy nem kell bajlódnod a kultúrális büntetéssel, mivel nincs. Ezzel tulajdonképpen megkezdődhet Európa pacifikálása (Afrika, kis-Ázsia többi népe messze van és nagy a kultúrális büntetés) a britektől a germánokon, dákokon át Scythiáig, nem lesz ellenfél, ki sokáig fel tudna tartani.
 
Fórum: legfrissebb
Posted by bayarder - nov.. 24, 2017 14:06
Posted by misafeco - nov.. 24, 2017 13:00
Posted by erew - nov.. 24, 2017 00:49
Posted by Amokfutokova - nov.. 23, 2017 22:53
Posted by misafeco - nov.. 23, 2017 22:02
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 439 vendég böngészi