AutoalkatreszOnline24.HU

Live in Rezzed - Rome II

"Most értem vissza a „Razzed”-ról, látom Mackles már írt egy cikket a csatáról, így hát nem fogom még egyszer ugyanazt leírni, helyette inkább néhány részletről írok.
Először ha tetszett amit a gameplay videókban láttál, akkor a jó hír hogy a játék sokkal, sokkal jobb mint ahogy ott kinéz.
Ha pedig nem tetszett, akkor jó hír mert sokkal, sokkal jobb mint ahogy ott kinéz.
Nagyjából tízszer játszottam, vesztettem Rómával az első játékomban, nyertem a másodikban, győztem Egyiptommal elsőre, ezek után pedig inkább a részletekre koncentráltam, mintsem hogy győzzek és ezeket vettem észre:
Szárazföldi ütközetek
Felejtsétek el amit a sebességről gondoltatok, az egységek nem rohannak úgy mint az őrültek, a csaták átlag tíz perc hosszúak, de amelyikeket komolyan vettem, minden egységet külön egyedileg irányítottam az több mint 30 percig tartott. Habár jelenleg az egységek egy kicsit túl gyorsan megfutnak, az az érzésem hogy ez amiatt van hogy a játékosok gyorsan és egyszerűen tudják használni a demo-t
A katonák reagálnak a távolsági támadásokra, amikor egy egységek tűz alá vesznek a katonák felemelik a pajzsaikat így a lövedékek megakadnak abban. A lovasság is használja a pajzsát ha tűz alá kerül. Ha kiadjuk egy cohors-nak a Teknősbéka parancsot nem kell hosszú perceket várnunk míg felállnak mint a régi RTW-ban, hanem pillanatokon belül végrehajtják a parancsot. A Teknősbéka rendkívül hatékony a távolsági támadásokkal szemben.
Elefántok, valaki tegnap az egyik commentben írta, hogy milyen csalódott volt mert az elefántok nem mozgatják a fejüket harc közben, ahogy a Kleopátra trailerben láttuk. Nos higgyetek nekem figyeltem ezt a részletett és az elefántok kegyetlenül tudnak harcolni, főleg ha más elefántokkal kerülnek össze. Ingatják a fejüket és az agyarukkal szétszaggatják és ledöntik az ellenséget.
Az egységek nagyon jól reagálnak, ha elég gyorsan észreveszed akkor elkerülheted az AI által használt tüzes labdákat, azzal hogy oldalra küldöd az egységet(ket) el a labdák útvonalából. Ugyanígy, harcközben az egységek sokkal hamarabb ki tudnak törni a harcból és nem áll meg „gondolkodni” hogy most a te parancsodat kövesse vagy csinálja tovább amit eddig.
Tengeri ütközet
Be kell vallanom, a legnagyobb élményt a hajók adták, sokszor nem is foglalkoztam a szárazföldi csatával.
A Shogun 2 után nem gondoltam volna hogy a hajók ilyen gyorsan reagálnak majd a Rome II-ben. Az gondolnánk,hogy mivel a Shogun 2 1500 évvel előrébb, van a hajók sokkal gyorsabbak és jobban manőverezhetőek és a Rome II-ben lévő hajók rondák és unalmasak, de pont az ellentétje az igaz.
Mivel evezősök hajtják fürgék és gyorsan reagálnak a parancsokra. Villámgyorsan fordulnak és hamar elérik az ütköző sebességet.
A legtöbb csatában meglékeltem az ellenséges hajókat és átszálltam rájuk. Az szállítóhajók párosával vannak, mindegyiken egy teljes egység fele. Tehát ha az egyik hajó megsemmisül a másik hajó akkor is a játékos irányítása alatt marad. 
Tengeri csaták gyorsak és halálosak, ha meglékelsz egy ellenséges hajót amint neki ütközöl a sajátod egyből hátramenetbe „kapcsol” és felkészül az újbóli ütközésre. Ha viszont át akarsz szállni(ami a szállító és a tüzérségi hajókkal is lehetséges) az ütközés után a hajód a helyén marad és az emberek egyből az orrba sietnek és átszállnak a másik hajóra, itt nincs semmilyen kampós kötél mint azt ETW-ban.
Hasonlóan mikor partra szállsz az emberek nem vesztegetik az időt, amint partot ér a hajó ők egyből leugranak a homokba. Azt is észre vettem hogy akár vissza is lehet őket küldeni a hajóra, bár sohasem próbáltam.
A Kleopátra videóban az Egyiptomi zászlóshajó keresztül tört egy ellenséges hajón ketté törve azt, sokat próbálkoztam én is ezzel de sohasem sikerül. Azonban éppen mikor véget ért volna a demo az egyik hajó designer kérdezte mit gondolok az animációról mikor ketté törik egy hajó, én azt válaszoltam nem tudom mivel még nem sikerült ezt elérnem, erre egy egyszerű egyiptomi hajóval ketté tört egy rómait.
Tudom sokan nem erre számítottak és nem tetszik nekik amit a gameplay videókban láttak, azonban teljesen más játszani vele, mint csak nézni. A hang effektek lenyűgözőek, a zene nagyon illek ehhez a csatához és egyszerre azon kaptam magam, hogy a ritmusra használom a gombokat. Mindent összevetve ha bármi is úgy lesz a végleges játékban mint itt, akkor elképesztő lesz a Rome II.
Sok mindent láttam még, de hosszú nap volt ez és most már pihennem is kell szóval ennyi lenne most.
Még egy utolsó dolog, a katonák folyamatos kommentjei fantasztikusak mikor rájuk közelítek. Hallottam mikor egy egyiptomi szekér belerohant az egységembe az egyik katona az ordítja: „Ba-stards” (ezt mindenki úgy fordítja ahogy akarja). Nem hazudok, egy másik alkalommal pedig egy tengeri csatánál az egyik katona azt mondta: ”Nagyobb hajókra lesz szükségünk."

Fordítás: Blasio
 
Fórum: legfrissebb
Posted by Amokfutokova - szept.. 22, 2017 16:46
Posted by kipke - szept.. 22, 2017 12:26
Posted by GR0ZN1J - szept.. 22, 2017 08:29
Posted by Johannesz Angelosz - szept.. 21, 2017 19:55
Posted by misafeco - szept.. 21, 2017 19:00
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 83 vendég és 2 tag böngészi