AutoalkatreszOnline24.HU

World of Warships Beta bemutató

A nagy sikerű World of Tanks és a talán valamivel kevésbé sikeres World of Warplanes sorozat legújabb része és egyben a trilógia utolsó darabja a World of Warships. Aki esetleg nem annyira, vagy egyáltalán nem ismeri az említett játékokat, egy ingyenesen játszható, multiplayer alapú, akció MMO sorozatról van szó, amelyek nagyjából az I. Világháború és az 1950-es évek között, lényegében a II. Világháború idején játszódnak.  Kiválaszthatjuk és fejleszthetjük a leginkább tetsző járműveket (játéktól függően: tank, repülő, hajó) és egymás elleni csatákban próbálhatjuk ki őket.

Minél nagyobb annál erősebb, - vagy nem?
A World of Warships-ben négyféle játékstílus közül választhatunk. A játék használja a már megszokott tech tree (
fejlesztési fa) rendszert, vagyis egyféle hajóval kezdhetünk nemzetenként (jelenleg két nemzet: USA, Japán) és fokozatosan próbálhatjuk ki a nekünk leginkább imponálóbb típusút. Ha elköteleztük magunkat, először egy jellemzően gyengébb és időben is korábbi modellt állíthatunk harcba, majd folyamatosan fejlődve vehetünk egyre nagyobb és erősebb hajókat, egyestől tízes szintig bezárólag (játékban TIER-ek a szintek). Kezdjük a rombolókkal, amelyek a legfürgébb és egyben legsebezhetőbb hajók. Ez az egy ág, amit még nem volt szerencsém igazán kipróbálni, előnyeik: a nagy sebesség, számos torpedó szállítása, könnyű manőverezés. Ha közelebb tudnak kerülni egy nagyobb csatahajóhoz vagy repülőgép hordozóhoz, esetleg lomhább cirkálóhoz, egyszerűen esélyt se adnak nekik a menekülésre. Ügyes, gyors manőverezés; pár jól irányzott torpedó és pillanatok alatt alulról nézi a vízfelszínt az ellenfél. Fontos feladatuk még továbbá a pálya felderítése (könnyebben eltűnnek a radar elől), nagyobb hajók fedezése. Méretben a következő állomás a cirkálók osztálya. Ha rangsoroljuk a klasszikus három típust (romboló, cirkáló, csatahajó), akkor két fontosabb mérő alapján szét tudjuk őket választani: sebesség, tűzerő. A cirkáló képviseli a középső helyet ebben a rendszerben. Lassabb, mint egy romboló, de nagyobb a tűzereje viszont kevesebb torpedót is képes kilőni. Felmerülhet akkor, hogy miért is lenne érdemes ezt választani? Éppen ez az egyensúly képezi az erejét, jellemzően 4-5-6 (korábbi modelleknél akár 14, pl: USS Saint Louis) egy, két vagy akár tripla csövű - gyors tüzelő - közepes erősségű ágyú és nagyjából 6-12 torpedó kilövő nyílás (a hajó egyik oldalán lehet kilőni a torpedók felét a másik oldalán a többit). Sokoldalúsága miatt a kedvenc típusom, feladatai: csatahajók, anyahajók fedezése; minél nagyobb sebzés kiosztása. A csatahajók a leglomhábbak, de a legkomolyabb tűzerővel ők rendelkeznek. Több tízezer életerő, 2-3-4 darab kettő vagy három ágyús lövegtornyok. A csatahajók tapasztalatom szerint a legnépszerűbbek a játékosok körében, valószínűleg az akár több ezer kiosztott lövésenkénti sebzés miatt. Hátránya viszont, hogy jobban függsz a csapatodtól, mint az előző két típus esetén. Ha nincs romboló/cirkáló támogatásod akkor tedd össze a kezed, hogy ne fuss bele ugyan ezekbe az ellenfél csapatából. Az ágyúid erősek, de lassan fordulnak a célra, és lassan töltenek újra, ezért okosan kell őket használni. A legjobb az, ha próbálsz minél hátrább maradni (lehetőleg nyílt vízen), így ki tudod használni az ágyúk nagy lőtávolságát. Feladatai: komoly sebzés kiosztása, támadások vezetése. Végül az utolsó és legkülönlegesebb típus a Repülőgép hordozók osztálya. A második világháborúban is újdonság volt a Csendes-óceáni hadszíntéren, és helyes alkalmazásának nagyon komoly kimenetele volt több nagy csatára is. Megszerzéséhez bele kell kóstolnunk a cirkálók és csatahajók világába is a tech tree kialakítása miatt. Én az amerikai típusokat próbáltam ki, de inkább a japánokat ajánlom, a kezdeti több egyszerre bevethető egység miatt (Japán 2 bombázó, 1 vadász; Amerika 1 bombázó 1 vadász), viszont az USA mellett szólhat, hogy egy felküldött vadászgép vagy torpedó bombázó egységben 6 gép van, míg a japánoknál 4, mindenki döntse le neki melyik szempont a fontosabb. Későbbi anyahajó típusoknál még lehet variálni az egységek összetételén, illetve bővül a bevethető gépek mennyisége és bejönnek a vadászbombázók is. Fő feladatuk: hátul maradva, a saját egységek támogatása; ellenfél zaklatása, gépeinek kilövése. Nagyon fontos, hogy mindig maradjunk a saját egységeink mögött a lehető leghátrébb mivel csak légvédelem van az anyahajókon és rendkívül jó célpontot nyújtanak.

Fejlesztés, Pályák, Taktikák
Ha éppen nem vagyunk csatában, a saját kis kikötőnkben igazgathatjuk a hajóinkat. Alapvetően hat hely áll rendelkezésünkre vízi járműveink parkolására, de ezt lehet bővíteni, ha valós pénzért vásárolunk játékbeli fizetőeszközt (doubloons). Ezekből kiváltható további hely a kikötőben, még néhány egyedi hajó (oroszok is), vagy akár prémium státusz is egy bizonyos időre. Ilyenkor több tapasztalati pontot és kreditet érhetünk el csatánként, mint általában. A játék jobb felső sarkában vannak feltüntetve a különböző fizetőeszközeink. Jobbról balra haladva az első a szabad tapasztalati pontok száma (zöld), ezek bármelyik hajónk fejlesztésére felhasználhatóak, viszont korlátozottabb mennyiségben is állnak rendelkezésre. A következő összeg a krediteket takarja (szürke), ezek számítanak a játékban ingyenesen is megszerezhető pénznek, ezekből vásároljuk majd az új hajókat, fejlesztéseket (pl. új motor, jobb radar, erősebb hajótest légvédelemmel stb.). Végül a doubloon-ok mérője (barna). Az utóbbi beszerzését csak a nagyon türelmetlen játékosoknak ajánlom a játék béta szakaszában, mivel ilyenkor alapvetően is könnyebb a fejlődés menete. Végül a három szám alatt egy kis ablakban - ha kijelöljük a járművet - van a hajónk tapasztalati pontjainak száma és a kapitányunk, akit szintén tudunk erősíteni bónusz képességekkel. Egy új fejlesztéshez szükség van tapasztalati pontokra és kreditekre is egyaránt. Fontos még megemlíteni néhány kisebb fejlesztést, amivel megkönnyíthetjük a játék menetét. A modules fül alatt (ahol a fejlesztések találhatók) van még egy upgrades opció is. Itt creditekért váltható néhány változtatás a hajón (pl. Motor ellenállóbbá tétele: -20% esély a kritikus találatra és -20% javítási idő). Az exterior menüpontban pedig beválthatjuk a kitüntetéseinkért - a profile menüpontban is megtekinthetőek - kapott kis bónuszokat. Ezeket zászló formájában tudjuk  felaggatni a hajókra, de akár terepmintával is lefesthetjük, ami segíthet a radar elöli rejtőzésben vagy kisebb eséllyel ér minket találat. Ha készen állunk a csatára, csak nyomjuk meg a jól kivehető battle gombot és a játék magától besorol minket egy játékba. A kezdőknek szükséges még lejátszani néhány gyakorló csatát gépi botok ellen, amíg el nem éri a profiljuk az egyes szintet (egyelőre csak 8-as szintig lehet eljutni). A match making 12 vs 12 fős csatákat generál, jól elosztva a különböző hajók típusait. Ez általában 1-2 anyahajó, 3-4-5 csatahajó, 4-5-6 cirkáló, vagy 2-3-4 romboló, ahogy éppen kijön a lépés. Tapasztalatom szerint a balansz egész jó, a velünk maximum 2 szinttel nagyobb hajókat kapunk ellenfélnek, ami még ideális, persze néha beüt egy kisebb gikszer (pl: nekünk nincs anyahajónk, ellenfélnek van; gyengébb hajók egy típusból, vagy kevesebb stb.). Ahogy lépkedünk a szintekkel többféle éghajlatú és típusú pálya fog szembejönni. Ami közös az a három féle játékmód: standard battle, encounter battle, domination. A standard battle a hagyományos ”nekünk is van egy bázisunk és az ellenfélnek is van egy” mód, ahol egymásét kell elfoglalni vagy az összes ellenséges hajót kell elpusztítani a győzelemhez. Az encounter battle esetén csak egy közös bázis van a pálya közepén, de ezt hosszabb idő elfoglalni. Érdekes tapasztalat, hogy sok esetben ez nem történik meg, mivel gyilkos küzdelem szokott kialakulni a pont közelében és mindenki megfeledkezik az eredeti célról. A dominationba a pálya méretétől függően 3-5 semleges bázis is lehet és ezek birtoklása a legfontosabb. A foglalásért pontokat kap a csapatunk, a cél az 1000 pont összegyűjtése (300-ról indulunk). Játékmódtól függően több taktikát is követhetünk, a legjobb az, ha a csapatunk minél jobban összedolgozik és kommunikál. Lehetőség van ingyenesen 2 barátunkkal, prémiummal 3 barátunkkal együtt játszani. Standard csatában érdemes egy koncentrált támadást indítani egy logikus irányba - pl. ahol jobban tömörülnek kezdéskor a hajóink - de nem szabad megfeledkezni a saját bázisunkról sem! Minden a támadás gyorsaságán és a hátrahagyott hajók kitartásán múlik. Persze ez csak egy ideális eset, sajnos a valóságban vannak magányos rambók, vagy csak életüket féltő, rejtőzködő játékosok is. Az encounter battle nagyon hasonló menetű, kivétel, hogy nem kell törődni a saját bázis védelmével, cél egy összehangolt támadás indítása, a középső foglalási pont szemen tartásával egybekötve. A pontok elfoglalásának fontosságát leginkább a domination-be érezzük meg. A legjobb taktika a pontok többségét birtokolni, mivel mindet úgy se tudjuk megvédeni egyszerre. A gyors foglaláshoz célszerű előreküldeni a rombolókat. Továbbá tudni érdemes, hogy ha az ellenfél próbál biztosítani egy pontot és találat éri, akkor a foglalási pontjai megfeleződnek. Igénybe vehetünk néhány kisebb segítséget is az ütközet folyamán. Gyakori eset, hogy egy találatkor megsérül a hajónk valamely része. Ez lehet a kormánylapát, egyik fegyver, vagy egyszerűen csak tűz üt ki. Ilyenkor rendelkezésünkre áll egy poroltó, amely néhány perc alatt újra töltődik, és azonnal kijavítja az adott hibát. Ezt csata közben alul láthatjuk, ahol még megtalálható a lövedékek közti váltás (robbanó, páncéltörő), anyahajóknál itt láthatjuk a bevethető gépeinket; nagyobb hajóknál életerő visszatöltés (háromszor használható); vagy akár felderítőgép/vadászgép felküldésére is van lehetőségünk. Persze ez is attól függ, éppen milyen hajóval játszunk.

Összegzés
A Wargaming.net alaposan kitapasztalta az elődök hibáit és próbált valami pluszt is adni az új játékhoz, azt hiszem ez sikerült is. Folyamatosan várhatóak a frissítések, új hajók (tengeralattjárók?), új nemzetek (angolok, oroszok, németek ha tippelnem kellene), új pályák, új játékmódok és még rengeteg tartalom. Viszonylag kevés játékban köszön vissza a II. világháborús hajók irányításának lehetősége - talán a legkiemelkedőbb a battlestations sorozat - ezért mindenképp megéri kipróbálni. A World of Warships-et mindenkinek ajánlani tudom, aki szereti a 20. századi hadihajókat, valamilyen egyedi MMO élményre vágyik, vagy csak nagy rajongója a trilógia előző darabjainak.
+ Egyedi játékélmény
+ Szép grafika, élethű hajók
+ Ritkábbak a félperces csaták, mint ahogy az elődöknél előfordult
– Kisebb bugok
– Egyelőre kevés tartalom, kicsit monoton
A bemutató a World of Warships Beta játék 0.4.0v -el készült.

Ádám (god999)
 
Fórum: legfrissebb
Posted by Amokfutokova - nov.. 19, 2017 18:23
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 17:40
Posted by Ív Béla - nov.. 19, 2017 17:28
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 17:18
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 15:15
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 297 vendég böngészi