AutoalkatreszOnline24.HU

Space engineers és a Minecraft I. rész – melyiket…?

Nincs olyan médium ahol ne ezzel a jelzővel illettek volna azonnal szegény játékot, és van benne valami... Mivel most nem akarok hosszasan csacsogni a játékról ezen a síkon megyek végig, hogy a játék miért minecraft es miért nem.
Először is, miért az: A Space engineers egy építgetős „sandbox” játék melyben egy adott téren kis kockákból, avagy Blokkokból építünk. Létezik egy ún. survival mód ahol nekünk kell gyűjtögetnünk a nyersanyagainkat, hogy abból kesébb valamit építsünk, vagy feldolgozzuk. Illetve van, meg kreatív ahol ugyan ezt tehetjük, csak ugye kötetlenül Örök élettel, es végtelen nyersanyagokkal es a játékot most már tovább színesíti az egy scenario "játéktervező mód" is ahol a saját magunk állíthatunk össze egy pályát es különböző küldetés feladatok megadásával egy saját kis kalandot teremthetünk magunknak es másoknak is akar. A mesterséges intelligencia sajnos egyelőre egy hámozott banánhoz hasonlít, ami viszont meg sajnálatosabb, hogy egyelőre nincs semmilyen nem ember által vezérelt es irányított jármű vagy lény, de úton van az is. (Alpha-játékról beszelünk meg mindig). Nos ahogy láthatjátok a Space engineers es a minecraft tényleg hasonlítanak, mint banán meg a banán turmix, de most nézzük meg mitől is lesz jobb a banán turmix. A Space engineers, mint a nevéből kiderül („űr mérnökök”) nem azon van a hangsúly hogy építhetsz valami nagyon jól kinéző dolgot hanem azon hogy az a valami működik is. Példa: építesz a minecraftban egy nagyon jól kinéző Jack Sparrow-t megszólaltató kalóz ladikot. De ezzel sajna sose fogsz eljutni a Bahamákra. A Space engineersben amikor építesz valamit, annak van valami funkciója is. Persze attól meg nézhet ki nagyon áll ledobósan, de meg a legnagyobb Star Trek űrhajó is képes lesz működni, repülni, harcolni. Még egy nagyon észrevehető különbség: Szebb - és nem csak teljes kockákból áll, hanem akar fel vagy negyed kockákból is, amik segítenek a kreatív gondolataink megvalósulásához és a tér bármely irányába forgathatok, illetve vannak különböző elemek, amik nem feltétlen 1 kocka méretűek, pl.: a hajtóművek, vagy az antenna a másik jelentős különbség, van fizika mármint igazinak ható. A minecraftban minden csak úgy hívja a fizikát, hogy „minecraft fizika”, kocka, ami nem esik le, örökké égő fáklya...stb. A Space engineersben ezzel szemben elég komolyan ki van dolgozva ez a rendszer, az űrben nincs gravitáció, ezért nem tudunk mozogni, csak „jet packel”, azonban ha olyan helyre érkezünk ahol van gravitációs generátor, akkor azonnal lehuppanhatunk és szaladhatunk. Ha több is van, es más irányokba néznek, akkor megváltoztathatjuk a síkját es az erősséget a normál gravitációnak a testeknek van tömege és tehetetlensége, es mivel űrben vagyunk, ezért ha nincs olyan közegben, ami megállítson egy mozgó testet akkor az addig fog menni, amíg valami meg nem állítja (pl.: egy aszteroida vagy egy másik hajó). A szobákat nyomás alá lehet helyezni es levegőt lehet pumpálni beléjük, es ha rosszkor nyitunk ki egy ajtót, akkor bizony lehet, hogy az űr sötét vákuuma magába szippant a levegővel teli szobából. A felületek, nem csak kockák, aminek ha neki zuhan valami, akkor eltűnik, vagy semmi nem történik, hanem sérülnek, eldeformálódnak, ketté törnek. Tudjatok milyen jó érzés, amikor a napokon át épített űrhajódat el kezded apró kis cafatokra szaggatni rakétákkal, majd látod, ahogy a kis törmelék darabok megadva magukat szétreppenve lebegnek az úr végtelenjeibe, vagy ahogy a több réteg nehéz páncélzat behorpad a rakéta zárótűz alatt majd apró lyukak keletkeznek rajta?

92cino92
 
Fórum: legfrissebb
Posted by Amokfutokova - nov.. 19, 2017 18:23
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 17:40
Posted by Ív Béla - nov.. 19, 2017 17:28
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 17:18
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 15:15
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 303 vendég böngészi