Pontos idő: 2018.08.17. 07:07

Időzóna: UTC




New Topic Post Reply  [ 107 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Moddolásról; moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.04. 19:28 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.23. 16:38
Hozzászólások: 227
Tartózkodási hely: AQVINCVM, IMPERIVM ROMANVM
Moddolásról; moddolással kapcsolatos kérdések.

Ha senki nem haragszik meg, nyitnám is a sort egy kérdéssel. Remélem lesz aki még foglalkozik RTW moddolással... :)

Kérdésem csupán annyi, hogy ha olyan alakulatnak, amely azonos modellt (.cas) használ, külön bejegyzést készítek (hogy meg legyenek különböztetve...) a descr_modell_battle fájlban, akkor mely fájlokban kell még létrehozni új bejegyzést, illetve befolyásolja-e olyan irányba a játékot, hogy például egy régebbi kampány elmentést nem lehet majd használni.(?)

Bővebben:

Nos, ilyen alakulat például a görög Armored Hoplite, és a karthágói Sacred Band. Külön textúrát használnak, de a bejegyzésük a descr_modell_battle fájlban közös (greek_armoured_hoplite). Ha például külön bejegyzést csinálok mondjuk carthagian_sacred_band néven, akkor melyik más fájlban kell ezt a lépést megismételni?

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.06. 14:43 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.04. 17:23
Hozzászólások: 153
Tartózkodási hely: Alpoktól-Andokig
Ha a descr_model_battle.txt-ben azonos cas fáljt használ a 2 skin mint pl.

type greek_armoured_hoplite
skeleton fs_slow_spearman, fs_slow_swordsman ; combat spear
indiv_range 40
texture carthage, data/models_unit/textures/unit_greek_elite_hoplite_carthage.tga
texture greek_cities, data/models_unit/textures/unit_greek_elite_hoplite_greek.tga
model_flexi data/models_unit/unit_greek_hoplite_elite_high.cas, 15
model_flexi data/models_unit/unit_greek_hoplite_elite_med.cas, 30
model_flexi data/models_unit/unit_greek_hoplite_elite_low.cas, 40
model_flexi data/models_unit/unit_greek_hoplite_elite_lowest.cas, max
model_sprite greek_cities, 60.0, data/sprites/greek_cities_greek_armoured_hoplite_sprite.spr
model_sprite carthage, 60.0, data/sprites/carthage_greek_armoured_hoplite_sprite.spr
model_tri 400, 0.5f, 0.5f, 0.5f

Akkor a greek_armoured_hoplite kell megjelenjen a descr_model_battle.txt-ben a export_descr_buildings.txt-ben a export_descr_unit.txt-ben a export_descr_unit_enums.txt és a text mappában levö export_units.txt-ben.
De fontos minden egyes szoközre és a különbözö karaktarakre odafigyelni a txt szöveg fáljokban, mert különben ha csak 1 karakter is hiányos vagy elírt nem müködik és kidob a játék betöltésekor. Ezenkivül fontos (már akinek) az egység kártyájának megjelenitése ha nincs külön kártya akkor a játék egy szürke parasz kártyával helyettessitti a berakott egységet.
Egyelöre ennyi de ha még valami nem világos akkor kérdezz.

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.07. 17:25 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.23. 16:38
Hozzászólások: 227
Tartózkodási hely: AQVINCVM, IMPERIVM ROMANVM
Köszönöm Sae!

Ha jól értem a dolgot, akkor valahogy így szét kell "robbantanom" ketté:

1
type greek_armoured_hoplite
skeleton fs_slow_spearman, fs_slow_swordsman ; combat spear
indiv_range 40
texture greek_cities, data/models_unit/textures/unit_greek_elite_hoplite_greek.tga
model_flexi data/models_unit/unit_greek_hoplite_elite_high.cas, 15
model_flexi data/models_unit/unit_greek_hoplite_elite_med.cas, 30
model_flexi data/models_unit/unit_greek_hoplite_elite_low.cas, 40
model_flexi data/models_unit/unit_greek_hoplite_elite_lowest.cas, max
model_sprite greek_cities, 60.0, data/sprites/greek_cities_greek_armoured_hoplite_sprite.spr
model_tri 400, 0.5f, 0.5f, 0.5f

(a carthage-re vonatkozó sorok kiszedve...)

A Karthágói Sacred Band külön type lesz:
2
type carthage_sacred_band
skeleton fs_slow_spearman, fs_slow_swordsman ; combat spear
indiv_range 40
texture carthage, data/models_unit/textures/unit_carthage_sacred_band.tga
model_flexi data/models_unit/unit_carthage_sacred_band_high.cas, 15
model_flexi data/models_unit/unit_carthage_sacred_band_med.cas, 30
model_flexi data/models_unit/unit_carthage_sacred_band_low.cas, 40
model_flexi data/models_unit/unit_carthage_sacred_band_lowest.cas, max
model_sprite carthage, 60.0, data/sprites/carthage_greek_armoured_hoplite_sprite.spr

model_tri 400, 0.5f, 0.5f, 0.5f

(A .tga, és a .cas fájlok itt csak szemléltetően... Azt úgyis arra cserélem amire majd akarom...)

Ez esetben ha jól veszem ki, a txt fájlokban (ami a unit card-hoz kell...) a sacred band-nek meg lehet adni, hogy ne a greek_armoured_hoplite legyen a type, hanem az általam kreállt carthage_sacred_band type?

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.07. 21:44 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.04. 17:23
Hozzászólások: 153
Tartózkodási hely: Alpoktól-Andokig
Pontosan, jól érted amabból szerkesztesz magadnak egy tetszőleges egységet de legelöl mindig szerepeljen a nemzet neve pl. greek_... vagy pl. a carthage_... és a kártyákhoz is ahogy írtad úgy változtatod át amazzá!

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.08. 10:35 
(rang nélküli)

Csatlakozott: 2010.11.20. 05:57
Hozzászólások: 3
Két kérdésem volna.
1.A csatákban elhalálozó officereket nem tudom ujraképezni.
(Az officereket én tettem be más módokból)
Esetleg a preferenciában be lehet állitani?
Eddig nem akartam de ha másképp nem megy beirom az eduba.
Csak akkor hülyén néz ki hogy a választható csatában kapitányokat is választhatok.

2.Nem boldogulok a régiónkénti képzéssel.
T E Gold módot alakítom át a saját kedvemre.
Hiába írom be a base-ba és igénylem az edb-ben nem jelenik meg az egység.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.08. 16:05 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.23. 16:38
Hozzászólások: 227
Tartózkodási hely: AQVINCVM, IMPERIVM ROMANVM
mile64 írta:
Két kérdésem volna.
1.A csatákban elhalálozó officereket nem tudom ujraképezni.
(Az officereket én tettem be más módokból)
Esetleg a preferenciában be lehet állitani?
Eddig nem akartam de ha másképp nem megy beirom az eduba.
Csak akkor hülyén néz ki hogy a választható csatában kapitányokat is választhatok.

2.Nem boldogulok a régiónkénti képzéssel.
T E Gold módot alakítom át a saját kedvemre.
Hiába írom be a base-ba és igénylem az edb-ben nem jelenik meg az egység.

Ezek a problémák csak a Terrae Expugnandae moddolásánál fordulnak elő? Mert például az officer, vagy a zászlós, mindig a +1 főt jelenti, fogyatkozzon meg akármennyire az egység. Nekem volt olyan, hogy egy Centurio mellett csupán 1 árva Triarii állt. :D De mindkettő modellje ki volt cserélve, szóval ilyen problémával én nem találkoztam. :shock:

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.08. 17:32 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.04. 17:23
Hozzászólások: 153
Tartózkodási hely: Alpoktól-Andokig
mile64 írta:
2.Nem boldogulok a régiónkénti képzéssel.
T E Gold módot alakítom át a saját kedvemre.
Hiába írom be a base-ba és igénylem az edb-ben nem jelenik meg az egység.


Próbáld meg a export_descr_buildings.txt-be is berakni az egységet, keresd ki a hasonló egységeket a fájlban és a végén zárójelbe szerepeljen, hogy melyik nemzetnél szeretnéd hogy feltűnjön az egységed. Lehetséges 1x vagy többször is be kell írnod a következő egységsorba is ugyan azt.

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.09. 10:43 
(rang nélküli)

Csatlakozott: 2010.11.20. 05:57
Hozzászólások: 3
Ha túlélte az officer akkor nincs probléma.
Az xgm-nél fordult elő hogy Róma piszkosul megvert Szirakúzánál két szent csapatom volt.
Az eggyikből kettő élte túl a csatát , a másikból öt.
Persze az officer és a bearer elhalálozott.
Újraképzésnél meglepve tapasztaltam hogy a két egység csak 50 emberből áll 52 helyett.
TE-vel még keveset játszottam, tehát még nem tudom.
Meg akarom előzni a problémát, kínos lenne ha a kampány közben jönne elő pl: 5 tapasztalatnál.

Sae!
Természetesen az edb-ben is benne van.
Midíg kiprobálom tetszőleges csatában hiszen csak úgy derül ki hogy nem írtam e el valamit és úgy viselkedik e ahogy szeretném.
Kampánytérképen is kipróbálom beteszem az aktuális barakkba.
Az egység tetszőleges csatában és a kampányban általános egységként működik és megjelenik.
TE-nél edb-ben csak az eredeti 3 régióban (roma, italy, sparta) lehet régiós egység.
Példa: egypt régió 3 városból áll, a baseban mideggyikhez hozzáírom:agema
EDB-ben igénylem csak az egypt régióban legyen képezhető.
EDB tetejére (roma italy sparta agema ) is odairom.
Valami még hiányozhat mert a kampányban eggyik városban sem képezhető.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.20. 10:22 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.23. 16:38
Hozzászólások: 227
Tartózkodási hely: AQVINCVM, IMPERIVM ROMANVM
Sae!

Nem jeleztem vissza, de tökéletesen működik a módszer, az azonos modellt használó egységeknél. Köszönöm szépen! Kicseréltem sok helyen a parancsnokokat (officer) is különböző modellekre... (makedón parancsnok, görög parancsnok, stb... mind külön ugye.)

De két dolog van amit sehogy sem találok: Hogy lehetne a general, és a lesser_general esetében, valamint a lovak (vagy bármilyen más állat) esetében is külön modellt használni? :?

Egyébként épp a szkítákat nyüstölöm, ha időm engedi, itt szeretnék új egyedi hadvezér, és ló (katafrakt) modelleket betenni.

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.20. 19:45 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.04. 17:23
Hozzászólások: 153
Tartózkodási hely: Alpoktól-Andokig
Falcone írta:
De két dolog van amit sehogy sem találok: Hogy lehetne a general, és a lesser_general esetében, valamint a lovak (vagy bármilyen más állat) esetében is külön modellt használni? :?

Egyébként épp a szkítákat nyüstölöm, ha időm engedi, itt szeretnék új egyedi hadvezér, és ló (katafrakt) modelleket betenni.


Úgy érted, hogy egészen más modelt és más skint hozzá vagy esetleg egy meglévőt felcserélni egy másikra?

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.20. 20:12 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.23. 16:38
Hozzászólások: 227
Tartózkodási hely: AQVINCVM, IMPERIVM ROMANVM
Sae írta:
Úgy érted, hogy egészen más modelt és más skint hozzá vagy esetleg egy meglévőt felcserélni egy másikra?

Úgy értem, hogy itt is egy modellt használ a germán, szkíta, stb. nép a hadvezérnél (general), és a kapitánynál (lesser_general). A módszert ugye sikerült segítségeddel megfejteni, egy szimpla egység esetében mint a (Carthagian) Sacred Band, de a tábornoknál gondolom nem az export_descr_unit.txt fájlban tudom elintézni, hogy az egyedi modellt használó tábornokot használja...

A lovak esetében ugyanez a problémám... :?

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.21. 19:54 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.04. 17:23
Hozzászólások: 153
Tartózkodási hely: Alpoktól-Andokig
Tisztek a descr_model_battle.txt-ban vannak de a szöveget ott ne írd át ha nem vagy elég tisztában a RTW szerkesztésben. Inkább csak a 3D modelt és Skint cseréld le a \Data\models_unit-ben a cas illetve a \Data\models_unit\textures-ben a dds tga-t kell kikeresned. Mindkét helyen ugyan azon néven vagy hasonló nével vannak feltüntetve ha nem, akkor már bonyolult megtalálni. A név maradjon ugyanaz ami az eredeti volt, mert különben bonyolultabb az átszervezés (az általad kiválasztott cas és dds.tga-t írd át azzá ahová lecserélni szándékozol esetleg egy másik mappában és majd felülírod a lecseréléskor). De az eredeti cas és dds tga fájlokról, csinálj biztonsági másolatot.

Sajna nagyon bonyolult leírni!
Pü-ben msn?

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.03.29. 17:17 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.23. 16:38
Hozzászólások: 227
Tartózkodási hely: AQVINCVM, IMPERIVM ROMANVM
Bocsánat! Szerintem szimplán túlbonyolítottam a megfogalmazást megint... :D

A .cas és .dds fájlok bemásolásával tisztában vagyok, az azonos modellt használó egységeket is a segítségeddel szét tudtam bontani (hogy küldön .cas-t használjon).

Az egyetlen kérdés ami maradt ez ügyben, hogy a tábornokoknál, hogy lehet megoldani, hogy például a szkíta tábornok ne használjon azonos .cas-t a germánnal? a descr_modell_battle fájlon kívül ez esetben mibe kell még belenyúlni?

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.04.03. 16:14 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.04. 17:23
Hozzászólások: 153
Tartózkodási hely: Alpoktól-Andokig
Ha lecserélni akarod a tiszti egységet, akkor vagy egy új egységet raksz be más nével vagy csak a cas és a tga fájlokat cseréled le. Hogyha más egységet raksz be akkor descr_model_battle.txt-ben át kell írnod ugyan azon névre amit te raktál majd be.

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.06.18. 18:00 
Rang 2

Csatlakozott: 2010.11.23. 16:38
Hozzászólások: 227
Tartózkodási hely: AQVINCVM, IMPERIVM ROMANVM
Nah', sikerült! A descr_character fájlba kellett még belepiszkálnom, és ott a szkítáknál a german_general-t átírni a descr_modell_battle-ben általam létrehozott scythian_general-ra.

Így a szkíta tábornok is egyedi .cas-t tud használni.

:?:
Még egy problémába ütköztem az egységek kicserélésével. Minden szép és jó, ha a export_descr_unit.txt fájlban egy azonos típusú egység le van bontva több felé.

Például a Chosen Archer Warband esetében külön bejegyzés a dák, a germán, és a szkíta.

Azonban a vegyük alapul a görög dárdás alakulatot:

type greek peltast
dictionary greek_peltast ; Peltasts
category infantry
class missile
voice_type Light_1
soldier greek_peltast, 40, 0, 0.8
mount_effect elephant +6, chariot +6
attributes sea_faring, hide_improved_forest, hide_long_grass, can_sap
formation 1.6, 2, 3.2, 4, 3, square
stat_health 1, 0
stat_pri 6, 1, javelin, 50, 6, thrown, archery, piercing, spear, 25 ,1
stat_pri_attr thrown
stat_sec 3, 1, no, 0, 0, melee, simple, piercing, knife, 25 ,1
stat_sec_attr no
stat_pri_armour 0, 2, 2, flesh
stat_sec_armour 0, 0, flesh
stat_heat 1
stat_ground 2, 0, 3, 0
stat_mental 4, normal, untrained
stat_charge_dist 30
stat_fire_delay 0
stat_food 60, 300
stat_cost 1, 180, 170, 20, 30, 180
ownership greek, slave


Itt nincs külön lebontva a Görög városokra, Makedóniára, Trákiára, és a Szeleukidákra. A ownership-ben lévő greek, az összes "hellén" népet takarja.

Meg lehet valahogy oldani, hogy más külsőt (soldier) használjon például a trák dárdás? De ez ne okozzon fennakadást egy kampánynál?

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.08.05. 21:20 
Rang 1

Csatlakozott: 2010.11.25. 22:18
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Fertőszentmiklós, Győr
Heló Falcone !

Az ownership-nél ha a greek-t átírod trákra , akkor azt az egységet csak a trákok, ha makedonra , akkor csak a makedonok tudják képezni azt az egységet mind hadjáratban, mind egyedi csatában.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.09.25. 16:03 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.04.13. 19:48
Hozzászólások: 7469
Tartózkodási hely: Érd

TWO OMC Házigazda ©
TWO Szolgálati Érdemrend ©
TWO ADMIN Elismerés ©
Heló!
Az lenne a kérdésem, hogy hol lehet beállítani azt, hogy melyik egységnek hol legyen bónusza?

_________________
63.OMC: Szicília


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.10.04. 20:41 
Rang 1

Csatlakozott: 2010.11.25. 22:18
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Fertőszentmiklós, Győr
Az attól függ milyen bónuszról van szó, írd le kicsit részletesebben mit akarsz az egységnek adni.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.10.04. 20:54 
Rang 8

Csatlakozott: 2011.04.13. 19:48
Hozzászólások: 7469
Tartózkodási hely: Érd

TWO OMC Házigazda ©
TWO Szolgálati Érdemrend ©
TWO ADMIN Elismerés ©
Egészen pontosan azt szeretném beállítani, hogy az elefántoknak valamiféle hátránya legyen hóban valamint még néhány egységnek be szeretném állítani, hogy erdőben bónuszt kapjanak.

_________________
63.OMC: Szicília


Vissza a tetejére
 Profile  
 
 Hozzászólás témája: Re: Moddolással kapcsolatos kérdések
HozzászólásElküldve: 2011.10.21. 21:57 
Rang 1

Csatlakozott: 2010.11.25. 22:18
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Fertőszentmiklós, Győr
Ezeket a stat_ground (2, 0, 3, 0)-nál lehet állítani, de sajnos a négy szám közül nem tudom mejik mejik, a legjobb ha valamelyiket átírod 10-re a többit 0-ra, majd elindítod a játékot és megnézed hogy mejik bónuszt írta átt.


Vissza a tetejére
 Profile  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
New Topic Post Reply  [ 107 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

           Designed By QuakeZone, 2011

Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség