AutoalkatreszOnline24.HU

Age of Empires sorozat

Rövid bemutató a sorozat játékairól
Nagyon röviden: egy RTS játékról van, amely a maga korában mindig nagy durranás volt, egy úttörő játék, mely rengeteg felhasználónak okozott kellemes pillanatokat. (pedig a Microsoft fejlesztette ki, akkoriban még menő dolgokat is kiadtak.)
Az első rész 1997-ben jelent meg, az Age of 1. Én még csak 7 éves voltam, amikor először játszottam vele. Először furcsa volt, de hamar bele lehetett tanulni a játékba. A játék az ókorban játszódik, összehozva a távol-keleti, közel-keleti és európai civilizációkat egy játéktérre. A kampányokat az első részben nem játszottam végig, csak random map-ot nyomtam. Széles skálából választhatunk népeket, én elsősorban az asszírokkal voltam, mert édesapám sokat mesélt a hódításaikról. A játék célja (ez is kiválasztható opció) a szupremácia megszerzése. Ennek több módja van, a legegyszerűbb és legtriviálisabb, ha minden ellenséget eltörlünk a föld színéről. Ehhez fejlődni kell. 4 nyersanyag (fa, kaja, arany, kő) termelésével-bányászásával lesz „pénzünk” épületeket építeni, munkásokat és katonákat gyártani, illetve később fejleszteni ezeket. Építhettünk biztonsági célból falakat és őrtornyokat, hadászati célra barakkokat, lovardákat, íjász lőterek, ostromgépeket gyártó épületet stb… És mehetett a csata. A játék nehéz szinten már nagyon kihívás tudott lenni, úgy rohanta le az embert a gép, hogy az ellen semmit nem lehetett csinálni. Kivéve, ha ismertük a cheateket. A kedvencem volt a „Big Daddy” Knight Riderre hajazó autója, amely hatalmas rakétákat lőtt ki magából, de a „Photon Man” is aranyos eszköz volt. A játékhoz gyorsan kijött egy kiegészítő, amely behozta a római birodalmat a játékba, új népeket, új küldetéseket kaptunk, fejlődött a játék irányíthatósága. A második rész (The age of kings) a mai napig a kedvencem, szoktunk is lanozni a barátokkal. Ez 1999-ben jött ki, a középkorba átrakva a játék korszakát. Emlékszem, édesapám karácsonyi ajándékként vette meg nekem, és már aznap este játszottunk vele, először én, aztán a lefekvés után ő. Itt is sok nép volt játszható, az alapjáték kedvenc népe számomra a viking volt a berserkerekkel és a hosszúhajókkal. A játékmenet nem sokat változott az első részhez képest, lehetett kiirtással, csodaépülettel (wonder) nyerni, és amíg az1-ben artifactokat vagy ruinsokat lehetett begyűjteni és bizonyos idő letelte után győzni, addig itt relikviákat lehetett a templomba vinni a papokkal. Több érdekes játékmód került be, új, izgalmas és néhol igen nehéz kampányok. Na ezeket már végigtoltam, nem egyszer kellett megizzadni és gondolkodni. Sajnos szerintem a nehézségi fokokat nem találták el jól, a standard nehézség után a moderate nagy ugrás, a hard pedig extrém nagy. Ezért általában 7 standard gép ellen játszottam, nem volt nagyon nehéz, de jól esett „világot” hódítani és leigázni az összes ellenfelet. A kiadás utáni évben, 2000-ben jött a kiegészítő, a Conquerors. És ez az igazi áttörés. Ami eddig nagyon zavaró volt, hogy a munkások nem mennek automatikusan dolgozni, miután felhúztak egy „szaképületet” (tehát pl egy lumber camp építése után nem mentek automatikusan a legközelebbi erdőbe fág vágni). Most már erre nem kellett figyelni, és ez nagyon hasznos fejlesztés volt. Az új népeket mind imádtam, kedvenceim talán a spanyolok és az aztékok voltak. Minden népnek voltak sajátosságai, bónuszai, de persze hátrányai, gyengeségei is. Pl az aztékok nem tudtak lovas egységeket gyártani, míg a spanyoloknál a lovas katonák voltak a legerősebbek. Mindezt ki lehetett küszöbölni az „all tech” funkció aktiválásával, de nem volt érdemes, csak rontotta a játékélményt. Számomra az Age of 2 kiegészítő az ultimate játék. Ez abból is látszik, hogy tényleg még ma is játszok vele, társasági program, hogy valakinél összeülünk és játszunk. Elmegy vele simán egy egész nap. Még mindig tud újat mutatni. Minden pálya más taktikát követel, minden nép ellen más egységeket érdemes gyártani, stb-stb… Ezt követte egy kis kitekintés, egy olyan játék, amely nem konkrét történelmi korhoz kapcsolódik, hanem egyes népek mitológiáját igyekszik feldolgozni. Ez volt az AoM, vagyis az Age of Mythology. 2002 végén jött ki, és a játékmenet teljesen követi a korábbi részeket. Ezzel a játékkal is friss élményeim vannak, ezzel is játszok még mindig, ennyi év után is. Az alapvető különbség a korábbiakhoz képest ugye, hogy nincs korszak, hanem mitológia van. 3 nagy mitológiával rendelkező népet tettek a játékba a készítők: Egyiptom, Görögország, és az északi népek – vikingek. Minden népnél 3 főbb isten közül lehet választani, minden korlépésnél 2 választási lehetőségünk lesz, hogy melyik isten útmutatását követjük majd, így tehát két azonos nép is kiállíthat nagyon eltérő seregeket. Minden istenség ad egy isteni erőt, amelyet felhasználhatunk a harcok során. Különböző mitikus egységeket lehet képezni a különböző isteneknél. Az én személyes kedvencem a küklopsz, melyet Árész görög isten választásával lehet elérhetővé tenni. Az erőforrásokban változás állt be, kikerült a korábbi verziókból megszokott kő, és csak a fa-kaja-arany hármas maradt meg. Új „erőforrás” jelenik meg, még pedig a „favor”, ami szabad fordításban (sajátom) isteni kegyet jelöl. Ennek a lényege, hogy imádjuk a kiválasztott isteneket, és ők ezért cserébe csepegtetnek némi isteni erőt. Ezzel a nyersanyaggal képezhetünk mitikus egységeket, futtathatunk jelentős fejlesztéseket. Ezt minden nép másképpen szerezhet: egyiptomiak monumenteket építenek, és azok maguktól termelik a favort. A görögök templomokat építenek, és ott az embereknek imádkozni kell. Minél többen imádkoznak, annál gyorsabban termelődik a favor. A vikingek pedig harc útján szerezhetik meg. Innen is van kedvencem természetesen, általában Hádésszal vagyok, és utána Árészt, Afroditét és Héphaisztoszt választom, ez a kedvenc kombóm. Ami még ebben a játékban nagyon jól sikerült, az a kampány. Arkantos atlantiszi hőst kell végigvezetni a szövevényes összeesküvésen, melyet Poszeidón és küklopsz alattvalója, Gargarensis szőnek Atlantisz bukására. Arkantosnak meg kell akadályoznia hazája pusztulását és fel kell kutatnia ellenfeleit. A kampány az összes nép világába elkalauzol, számomra végig nagyon izgalmas volt. Azonban a sok pozitívum mellett ennél a játéknál ért az első negatívum is: mégpedig a kiegészítő gyengesége. Egyetlen új népet kaptunk csak, Atlantiszt, ezen felül pedig a titán kaput (mert Titans a játék neve), ahonnan egy hatalmas erejű titánt lehet életre hívni. Én több népre számítottam. Lehetett volna távol-keleti isteneket behozni, vagy amerikaiakat stb… számomra a kieg nagy csalódás volt. A kampány sem olyan izgalmas (itt Arkantos fiát, Kastort kell segítenünk), az atlantiszi nép szerintem nincs jól kidolgozva, nem is szeretem őket. Összességében azért jó, pozitív véleményem-élményeim vannak az alapjátékról, a kiegészítőt én személy szerint már annyira nem szeretem.

Age of Empires 3
Mikor először kipróbáltam nagyon furcsa volt. Eleinte kezelhetetlennek tartottam, nem bírtam a kamerát forgatni, irányítani az egységeket úgy, ahogy azt korábban megszoktam. De idővel megszoktam, és megszerettem a játékot. Az alapjátékban a németek a kedvenceim, nagyon bírom a settler wagonjaikat, meg a doppelsoldnereket.
. Azért különösen jó a játék, mert öcsémmel tudtunk-tudunk otthon lanozni, és rengeteget játszottunk és játszunk mind a mai napig a játékkal. A két kiegészítő, az indiános és az ázsiais szerintem jól sikerültek. A népeket annyira nem kedveltem meg, de leöldökölni őket igen élvezetes. Az külön jó, hogy nem kell már begyűjtő épületeket építeni, lehet koncentrálni a katonai és gazdasági épületekre, illetve kifejezetten jó az anyaváros-gyarmat kialakítás, ami azt takarja, hogy van egy anyavárosod, ahonnan elindultál hódítani, és ahonnan bizonyos tapasztalati pont megszerzése után kérhetsz támogatást katonák és ellátmány, valamint specifikus fejlesztések formájában. Visszatérve a németekre, a zsoldosaik bika erősek, nem nagyon lehetett őket az alapjátékban megállítani, a kiegészítők valamelyest enyhítették a fölényüket, de számomra még mindig ők a kedvencek. A sorozat legutóbb megjelent tagjáról, az Age of Empires Online-ról nem sokat tudok. Most találtam rá a honlapra, miközben kicsit utánanéztem jobban a sorozat játékainak, és nem próbáltam még ki. Összességében elmondható, hogy száz meg száz élmény köt ezekhez a játékokhoz, ezeken nőttem fel, többek között ezek miatt szerettem meg nagyon a történelmet. Remélem ebben a rövid kis cikkben sikerült kedvet csinálni az esetleges kipróbálásukhoz, saját élmények szerzéséhez.

4.King Andrew
 
Fórum: legfrissebb
Posted by Amokfutokova - nov.. 19, 2017 18:23
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 17:40
Posted by Ív Béla - nov.. 19, 2017 17:28
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 17:18
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 15:15
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 297 vendég böngészi