AutoalkatreszOnline24.HU

Panzer Corps (Panzer General)

Kezdetek:
1994-n az SSI gondozásában megjelent életem első stratégiai játéka, soha nem fogom feledni azokat a kollégiumi időket amikor 4-5 ember még a tanulószobán is a követendő hadmozdulatokat tárgyalja. Panzer General. A név magáért beszél, légy kiváló páncélos parancsnok kiegészítve haderőd a II. Világháborúban harcba vetett összes létező egységek közül bármivel. Egy körökre osztott játékról beszélünk ami sokak számára unalmasnak tűnhet, ám eme remekműhöz kicsi fanatizmus is kell.Szép lassan jött a folytatás, majd 3D-be ültetés ami szerintem már nem tett jót a sorozatnak. Ezek után még mintha láttam volna a 4. epizódot is de azzal akkor már nem volt alkalmam játszani. Szép lassan a feledés homályába merült a PG. Persze a Panzer Corps megjelenéséig Dos emulátorral játszottam újra és újra végig a hadjáratokat. Aztán derült égből, tavaly megjelent a The Lordz Gamez Studio gondozásában a remake. Ezzel újra kezdetét vette a stratégiai gondolkodás a szabadidőmben, munkahelyen meg utzás közben is. Csak mértékkel azért!

Grafika és gépigény:
Szinte minden mostani gépen elmegy. 1.6 GHz-es proci és 512Mb RAM kell hozzá meg. VGA integrált is lehet. Ne várjunk tőle szép grafikát, mert itt nem az a lényeg. Ahhoz képest megnyugtató a szemnek. A lövések, robbanások sem rosszak. A térképek gondosan kidolgozottak hatszögekre osztva, bár ez kikapcsolható. Az egységek szintén elfogadhatóan festenek, és ami legfontosabb jól felismerhetőek néhány órai játék után. Aki ezzel a játékkal foglalkozik, nem a grafikára figyel.

Játékmenet:
Nos ez a sava-borsa az egésznek. Egy teljes hadászati szimulátor-l is beszélhetünk, de sajnos a PG2-ben bevezetett változásokból néhány ide nem került át. Ám ezek nélkül is kiváló, gondos tervezést igénylő hadijátékban vehetünk részt. A játékban csak német kampányok szerepelnek. Ezek a 39-45, 41-45, 43-45 Western Front, 43-45 Eastern Front küldetéssorok. Ezek a II. világégés valódi hadjáratainak sorozatai, néhány tervbe vett vagy elképzelt hadjáratot is beleértve. Ilyenek pl.: az Oroszlánfóka HM.(Anglia) vagy az Egyesült Államok lerohanása. Természetesen minden csata lejátszható külön is bármelyik fél szemszögéből. Az elején miután kiválasztottuk melyik kampányban akarunk részt venni, meghatározhatjuk a nehézségi fokot, legyen-e utánpótlás rendszer, valós időjárás faktor, háborús köd. Ha ezzel megvagyunk jelentést kapunk a kezdeti viszonyokról úgymint: Hátralévő körök száma(Igen ez egy klasszikus körökre osztott játék!!), dátum, jelenlegi és várható időjárás, és győzelmi feltételek. Ez utóbbiból kettő van mert nem mindegy hogy milyen gyorsan teljesítjük a feladatainkat. Ha figyelünk az egységeinkre de kihasználjuk a teljes kör limitet akkor lehet hogy más csatába érkezünk, mintha feláldoznánk néhány gyengébb vagy leharcolt egységet és lehetőségünk nyílna a fentebb említett hadjáratok valamelyikében részt venni. Ezután a térképet látjuk az egységeink-el melyekből három típust különböztetünk meg: a saját egységeink(ezek a stratégiai térképen arany kerettel jelennek meg), a felsőbb vezetés által a parancsnokságunk alá beosztott egységek és szövetségesek(szürke kerettel rendelkeznek).

Funkciók(fölülről lefelé):
-körök száma, preztízs pontok(ezekből vásárolhatunk egységeket és tölthetjük fel őket), időjárás, körváltás
-mozgás visszavonása, ellátmány feltöltése(benzin, lőszer), kör kihagyása, erősítés(olcsó de az egység harci értéke csökken), elit erősítés(drága de a harci érték változatlan marad), fejlesztés(csak településekben letséges), mozgás módja(tengeri, légi, vasúti), gépesítés használata(teherautók,pszh-k), harci mód váltása
-kiválasztott egység leírása, mutatott egység leírása, egységlista, információpanel, tartaléklista
-előző egység, következő egység, földi/légi egységek mutatása, stratégiai térkép, egység vásárlás, menü
-kis térkép
Nem is tudom hol kezdjem, mert ezt ki kell tapasztalni. A lényeg a gondos tervezés és a felmerülő problémák gyors lereagálása. Az első hadjáratokban a támadással leszünk elfoglalva, de azért itt is szükségünk lesz néha helyi védelem kialakítására.
Helyesen kombináljuk a különböző fegyvernemeket és nem leszünk gondba. Mindenki a magának legmegfelelőbb eljárásokat fejlesztheti ki, de javaslom a kombinált harccsoportok kialakítását.
Az M.I.: Könyörtelen, kiváló, jól beállított al-l van dolgunk ami kihasználja a hibáinkat és mindig oda üt ahol áttörést tud elérni
Tippek: -használjuk a vadászgépeket, és felderítőinket a mélységi felderítés aranyat ér, mert így nem ér minket meglepetés
-a megerődített pontokat kerüljük meg
-szerezzük meg a légifölényt, nem kell mondani mi ennek a jelentősége, stratégiai bombázok használatát nem javaslom
-a tüzérséget a harcoló csapatok mögé helyezve biztosíthatjuk támogatásukat úgy támadásban, mint védelemben
Kiegészítők: nem olyan régen kijött a Grand Campaign csomag ami az alapjáték kampányaiból kimaradt hadjáratokat dolgozza fel. 7 darab sorozatról van szó elképesztő hangulattal. Most érkezik az Africa Korps kieg is.

Zagloba
 
Fórum: legfrissebb
Posted by Amokfutokova - nov.. 19, 2017 18:23
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 17:40
Posted by Ív Béla - nov.. 19, 2017 17:28
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 17:18
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 15:15
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 298 vendég böngészi