AutoalkatreszOnline24.HU

Warhammer 40k Dawn of War Sorozat

Bevezető:
A Warhammer 40k egy kultikus jövőt megjelenítő univerzum amely terepasztalos stratégiai játékként kezdte meg pályafutását. Mára azonban írtak hozzá rengeteg könyvet, készült belőle film és jelentek meg hozzá számítógépes játékok is. Ezen játékok egyike a 2004-ben megjelent Dawn of War, ami egy valós idejű stratégiai játék. A Warhammer 40k világáról tudni érdemes, hogy egy olyan jövőképet jelenít meg ahol mindennapos a harc és a hit ereje tartja egybe a a haldokló Istencsászár által vezetett Birodalmat, melynek legütőképesebb katonái az Űrgárdisták, akik egyfajta jövőbeli lovagok. A Dawn of War játék főszereplői is ők, egészen pontosan a "Véres Hollók" névre keresztelt rendházuk.

Történet:
A történet nem túl bonyolult, a Véres Hollók 3. századát irányítva próbálunk megmenteni egy Birodalmi világot az orkok hadától. Ez a feladat nem jelent nagy kihívást derék Űrgárdistáink számára így a bolygóra érkező másik két idegen erővel is felvesszük a harcot. A másik két idegen erő az eldák (egyfajta jövőbeli tündék) és a Káoszűrgárdisták Alfa Légió nevű Hadserege akik egyfajta elvadult ikertestvérei a mi Űrgárdistáknak, akiket megrontott a Káosz és különféle démonokkal is segíti őket. Történetünk főhőse Gabriel Angelos kapitány aki ezzel a sok csúfsággal felveszi a versenyt, de segítséget kapunk az Inkvizíciótól és a bolygót védő Birodalmi Gárdistáktól is.

Játékmenet:
A játék a szokványos RTS mintára épül, van egy fejlődési-fa amin végig menve egyre jobb és jobb épületeket, egységeket tudunk gyártani. A játék két alapvető nyersanyaga a requisition és az energia, requisitiont az általunk elfoglalt stratégiai pontok termelnek (a termelés növelhető), a játék főként ezen stratégiai pontok megszerzéséről szól. Foglalni csak a gyalogos egységeinkkel lehet és a foglaló egység ez alatt az idő alatt nem harcol. A megszerzett pontokra érdemes kitermelőegységeket építeni, mivel így nő a termelésünk valamint ezeket fegyverekkel is fel lehet szerelni amelyek önmagukban is képesek lehetnek a kisebb támadások visszaverésére. Az energiatermelésünket generátorok építésével növelhetjük meg. Egységeinket fejleszthetjük különböző fegyverekkel és képességekkel hogy még ütőképesebbek legyenek a harcban, minden nép más technikát követel meg használójától és minden nép rendelkezik olyan különleges egységgel (egységekkel) amelyek csak egy relikvia elfoglalása után válnak képezhetővé, a kampány során ezek közül mindegyiket le is kell győznünk (vagy a sajátunkat irányítanunk).

Grafika:
A játék a megjelenésekor igen jó grafikájú játéknak volt nevezhető, de ma sem bántja a szemünket. Tökéletesen visszaadja a táblás játék képi világát, ennek fokozása érdekében egy Army Painert is tartalmaz ahol összeállíthatjuk saját hadseregünk színvilágát, jelvényeit. Sajnos az épületeket nem tudjuk semmire használni, de a fedezék rendszer alapjai már érződnek a játékon. Az egységek haláljelenetei is megérnek egy pár pillanatot hogy csata közben megfigyeljük.

M.I.:
Ez a része a játéknak nem a legjobb sajnálatos módon, a játék minden esetben létszámfölénnyel és folyamatos támadással igyekszik legyőzni minket, de ritkán fejleszti egységeit így gyakorta csak a vágóhídra hajtja őket, ennek ellenére tud kellemetlen pillanatokat okozni.

Összegzés:
A játék egyszeri végigjátszásra mindenképp ajánlott, aki szereti a hasonló jellegű játékokat azokat pedig a multi része sokáig lekötheti.

Norujn
 
Fórum: legfrissebb
Posted by Amokfutokova - nov.. 19, 2017 18:23
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 17:40
Posted by Ív Béla - nov.. 19, 2017 17:28
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 17:18
Posted by bayarder - nov.. 19, 2017 15:15
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 308 vendég böngészi