AutoalkatreszOnline24.HU

Shogun Total War: The Mongol Invasion

Életem első nagyobb kaliberű játéka volt a Shogun Total War Warlord Edition-ja (melynek része a The Mongol Invasion kiegészítő), egy felejthetetlen játékélmény és egy olyan játék, amelyet szívesen veszek elő a mai napig is, na de térjünk is rá a Total War sorozat elindító darabjának, kiegészítőjére a The Mongol Invasion-ra. A címéből elég könnyű kitalálni miről szól. Kublai, a Nagy Genghis kán unokája, úgy határoz, hogy valamit neki is fel kell mutatnia hódítás terén, nem elég ülni a babérokon, így szemeit és hadseregét Japán felé fordítja. Japánban eközben a Kamakura Sógunátus tartja kezében a hatalmat és mindenre elszánt otthonának megvédése érdekében. Csak rajtunk múlik, melyik oldalt vezetjük győzelemre. A kiegészítő rengeteg új egységet is hoz magával. A mongolok egyértelműen újak, de Japán kollégáik is kibővíthetik az arzenáljukat. Rejtőzködő ninjáik már nem csak a kampánytérképen, hanem a csatatéren is megjelennek, hogy ott csapjanak le, ahol arra a legkevésbé számítanak. A számos távolsági és közelharci egység közül, ami még a játékba kerül, egyet kell még megemlítenem, a Master Swordsman-t, a játék legviccesebb egységét, személyes kedvencemet. Tulajdonképpen nincs is értelme "egységről" beszélni esetében, hiszen mindössze egyetlen emberről van szó, akit nyugodtan hívhatunk akár Terminátornak is, ugyanis egymaga képes százakat a halálba küldeni és akár megfordítani egy csata kimenetelét. Sosem tapasztaltam még, hogy megtörtek volna és igen ritkán akadnak igazi ellenfelükre a csatában. Sajnos a kampányban igen nehéz beszerezni őket, de ha módunk van rá, akkor mindenképp képezzük: Megérik az árukat. A kampány maga elég egyszerű sémára épül mindkét oldallal. Ha a mongolokkal játszunk, akkor hatalmas seregekkel indulunk, de nagyon takarékosan kell bánnunk velük, mert szinte pótolhatatlanok. Igaz, az anyaország néha sikereink mértékében küld utánpótlást, de erre nem igazán lehet számítani. Amennyiben a japánokat választjuk, úgy itt is viszonylag nagy seregek állnak a rendelkezésünkre, de szétszórva japánban és a csapatösszevonás rengeteg időt, sok veszteséget és még több terület feladását követeli meg tőlünk, így mire ütőképes seregeink lesznek, a mongolok már gyakran területeink fele fölött basáskodnak, és nem adják őket vissza egykönnyen. Amit el lehet még mondani a játékról, hogy amikor megjelent, szép volt, mára már a grafikája kicsit idejétmúlt, tudom, vannak olyanok is, akiknek ez bántja a szemét, de például a videói még mindig osztályelsők és a kiváló hangulat miatt egy idő után a grafika "hiányosságai" fel sem fognak tűnni. A gép remek ellenfél, tartom magamat ahhoz az egykori kijelentésemhez, hogy a Shogunban a legerősebb a mesterséges intelligencia, talán egyedül ebben a játékban láttam, hogy valóban mérlegeli a helyzetet, eldönti, hogy tud e győzni, és ha nem visszavonul. Tényleg kihívást jelent. Kicsit elfogult vagyok a játékkal szemben, de úgy hiszem, hogy ettől elvonatkoztatva is mondhatom, hogy ez az egyik legjobb stratégiai játék, ami valaha megjelent, kiegészítőstül, mindenestül.

- Rozbroy Pál, Norujn
 
Fórum: legfrissebb
Posted by Amokfutokova - szept.. 22, 2017 16:46
Posted by kipke - szept.. 22, 2017 12:26
Posted by GR0ZN1J - szept.. 22, 2017 08:29
Posted by Johannesz Angelosz - szept.. 21, 2017 19:55
Posted by misafeco - szept.. 21, 2017 19:00
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 77 vendég és 1 tag böngészi