AutoalkatreszOnline24.HU

Shogun: Total War - Ismertető

Nehéz lesz értékelnem a játékot 10 év távlatából - vagy akárcsak tesztszerűen bemutatni, mindenesetre nem hagyhatjuk ki a sorból őt sem. A Shogun Total War a középkori Japánba játszódik, a sötét harcok világát és belső megosztottságban szenvedő sziget politikai helyzetét vázolja. A játék 2000-ben debütált, immáron legenda. De mivel is alkotott újat? A játék 2 részre osztható, egy kampánytérképre (ez olyan mintha társasjátékot játszanánk a gép ellen), ebben nem is tér el a többi stratégiától – a harctérkép az viszont annál zseniálisabb és minden eddiginél jobb 3D-s ütközeteket vívhatunk. A játék 2000-ben etalonnak számított – és a széria minden része az máig is.

Kampánytérkép:
Körökre osztott, (egészen pontosan évszakokra) – a bábuinkat tologathatjuk egyik tartományból a másikba, majd kör végén aktiválódik a lépésünk. A tartományiakba építkezhetünk, és az épületeink bevételt termelnek (koku) amire szükség lesz majd a további fejlesztésekhez és a hadseregünk eltartásához. Képezhetünk ügynököket; ninják, papok, kémek – amelyekkel különféle akciókat hajthatunk végre az ellenfélen. A diplomácia (ami viszonylatban) igen korlátozott, szövetség- tűzszünet-háború, e 3 lehetőségünk van, de a gép AI-ja nem túl okos, így ne számítsunk rá, hogy bármelyik klánnal nagyon jó viszonyba lehetünk, ezenkívül simán hátba támad majd minket a legrosszabb pillanatban.

Frakciók:
Shimazu klán
Kyushu déli felén a Shimazu klán viszonylag biztonságos bázissal rendelkezik - elegendően erős induló pozíció, ahonnan terjeszkedhetnek. Katonáik a sziget legjobbjai közé tartoznak, és készek az új eszméket a maguk javára felhasználni, és nem zárkóznak el a tengerentúli civilizációktól sem. Stratégiai előnyeik közé tartozik, hogy a Shimazu klán olcsóbban tud előállítani és fenntartani no-dachi szamurájokat. Satsuma no-dachi szamurájai híresek becsületükről és harci képességeikről.
Mori klán
A Mori klán nagy tiszteletben tartja az ősi vallást és szokásokat, ezért szívesen csatlakoznak hozzájuk harcos szerzetesek. Vallási szenvedéllyel erősítve a csapatok lelkesedését, készek hatalmukat egész Japánra kiterjeszteni. Stratégiai előnyeik közé tartozik, hogy a Mori klán olcsóbban tud előállítani és fenntartani harcos szerzeteseket, valamint Harima gazdag ezüst lelőhelyei jól kihasználhatók egy bánya építésével."
Oda klán
Az Odák kérlelhetetlen, félelmetes ellenség bárki számára, aki szembeszáll velük. Akár az ellenséges klánokkal, akár buddhista szerzetesekkel kell megküzdeniük, a hatalomért bárki ellen harcba szállnak. Taktikájuk talán nem kifinomult, de mindenképp hatásos: egyetlen ellenség sem maradhat életben. Stratégiai előnyeik közé tartozik, hogy az Oda klán olcsóbban tud előállítani és fenntartani yari ashigarukat. Iga híres az itt képzett nindzsák képességeiről. Kii harcos szerzetesei hajlamosak ugyan a lázadásra, viszont kitűnnek a harcban is.
Imagawa klán
Az Imagawa klán irigylésre méltó helyet foglal el Japán közepén, ami megkönnyíti a terjeszkedésüket. Ellenségeik viszont könnyen bekeríthetik őket, ami ellen finoman szőtt szövetségek fenntartására, és az árnyék mestereinek alkalmazására van szükségük. Stratégiai előnyeik közé tartozik, hogy az Imagawa klán olcsóbban tud előállítani és fenntartani nindzsákat és shinobikat. Totomi tartomány régóta híres az itt képzett íjászok tudásáról.
Takeda klán
A Takedák mesterei a háború ősi müvészetének, és nem ismernek kegyelmet ellenségeik legyözésében, amelyhez minden eszközt felhasználnak. Egy Takeda lovasroham még a legbátrabb ellenfél szívét is rettegéssel tölti meg. Stratégiai előnyeik közé tartozik, hogy a Takeda klán olcsóbban tud előállítani és fenntartani lovas egységeket. A Takeda klán területei egymástól elvágva helyezkednek el Japán két végén, és tengeri utak kötik össze őket. Kai aranyban, Aki ezüstben gazdag, amit bányák építésével lehet kihasználni. Sagami Japán egyik leggazdagabb tartománya.
Hojo klán
A Hojo név hosszú és dicsőséges múltra tekinthet vissza. Valaha sógunokként uralták Japánt, akikre ma is emlékeznek, hiszen kiűzték a mongolokat az országból, és most vissza akarják állítani régi dicsőségüket. Az ellenségben és az idegenekben nem bíznak, inkább harci erejükben, gazdag földjeikben, és hatalmas erődjeikben. Stratégiai előnyeik közé tartozik, hogy a Hojo klán olcsóbban tud kastélyokat építeni. Musashi, Kozuke és Hitachi Japán legtermékenyebb tartományai közé tartozik. E hatalmas gazdagságon felül Shimotsuke tartomány gazdag réz lelőhelyei jól kihasználhatók egy bánya építésével.
Uesugi klán
Az Uesugi klán sok időt, fáradságot és vért áldozott már azért, hogy a klán vezetője sógunná váljék. A sok tapasztalat harcosaikat szívóssá, tábornokaikat bölccsé tette. Stratégiai előnyeik közé tartozik, hogy az Uesugi klán olcsóbban tud előállítani és fenntartani íjászokat. Dewa, Mutsu és Echigo tartományok gazdagok és termékenyek. Dús rizsföldjeiken kívül Dewa aranyban, Echigo ezüstben gazdag, amit bányák építésével lehet kihasználni. Shinano híres az itt képzett lovasok bátorságáról és harci képességeiről.

Csatatérkép:
Soha egyetlen stratégiai játékban így nem valósították meg a harcot ahogy itt. 3D-s csatatérképen vívhatjuk meg a ütközeteket, meglehetősen jól lemodellezve a körülményeket. Számít a domborzat (hegynek felfele támadni esztelenség – de fordítva s igaz), az időjárás (esőben romlanak az esélyeink, szélben pontatlanok az íjászok, stb.), a morál (az egységek meg tudnak futamodni, és nem feltétlen az utolsó emberig harcolnak, ha egyszer bekerítenek bennünket akkor vége a hadsereg moráljának). A morálhoz kapcsolódik az emberek fizikuma, ha elfáradnak katonáink (sok futástól vagy a kimerítő harctól) akkor romlik a harcképességük. Ezeket az adatokat az egységre húzva a kurzort – egy rövid információs panelen- nyomon követhetjük, így tudni fogjuk pontosan hogy mi az állás. Egyszóval minden eddiginél több elemre oda kell figyelni az ütközetben – ehhez hasonló összetett harcot 2000-ben egyetlen stratégiai játék nem tudott felmutatni. Az egységeknél itt is bevezették a kő-papír-olló elvet; gyalogság a lovasság ellen hatásos, lovasság az íjászok ellen, íjászok pedig a gyalogság ellen – ezt persze ennél picit komplikáltabb, tehát lovasság ellen szálfegyveres gyalogság az igazán ütős). A csatában egységeink tapasztalatot gyűjthetnek, ezt érdemes jól kihasználni – ezek erősebbek azonos kategóriájú egységeknél, valamint generálisunk a harc végén fejlődhet, ami a morált javítja.

Multiplayer:
Egy siker játék nem létezhet internetes lehetőségek nélkül, azaz a Többjátékos funkció itt is elengedhetetlen opció volt. Több játékmód közül választhatunk; utolsó emberig tartó harc, ellenséges generális meggyilkolásáig, bizonyos stratégiai pontok ellenőrzéséig illetve ostrom kivédéséig.

Grafika és hangulat:
Mai szemmel nézve senkit nem érdekel már – de akkor nagyon jónak; elsőrangúnak számított, egyáltalán a 3D-s kivitelezés miatt is. A hangulati elemek; madarak repkedése, vadállatok ordítása az erdőben pedig mind-mind hozzátesznek a Távol-Kelet mozaikjához 1-1 részt.

Zene:
A zene tökéletesen visszaadja akkor hangulatát és jó beleélési lehetőséget nyújt – (külön kapható a zenei albuma már a Shogunnak is)! A hangeffektek szintén nagyon jól sikerültek, (a 2000-es viszonyokhoz képest pláne).

Konklúzió:
Rendkívül összetett játék (kivált, ha a saját korában értékeljük) – ennek dacára mégis roppant egyszerű és átlátható kezelőfelülettel van dolgunk. A sorozat fanatikusai között ma is találunk még játékosokat, így azt mondhatjuk hogy – bár elmúlt felette az idő – még mindig játszható a kor kedvelői számára.

Gépigény:
Egy 400MHZ-es processzoron, 64MB memóriával és 16MB VGA-val tökéletesen fut a program.

Cheat:
.matteosartori - Teljes térkép
.daggins - Teljes térkép
.muchkoku. - Végtelen KoKu
.ifoundsomecu. - Minden provinciának réz
.prototypearmy - Végtelen életerő a hadseregnek
.conan. - Építkezési lehetősegek megvonása, negatív

Soundtrack:

A játék zenei lemeze már kapható, digitális formában, a www.game-ost.com címen elérhető.

Tartalom:
1 - Battle Song
2 - Battle Song
3 - Battle Song
4 - In the Camp: Autumn
5 - In the Camp: Spring
6 - In the Camp: Summer
7 - In the Camp: Winter
8 - Front End
9 - Lose a Battle
10 - Death of a Daimyo
11 - Mobilize Your Troops
12 - Mobilize Your Troops
13 - Mobilize Your Troops
14 - Mongol: Battle Song
15 - Mongol: Battle Song
16 - Mongol: Lose a Battle
17 - Mongol Mobilize Your Troops
18 - Mongol Mobilize Your Troops
19 - Mongol: Strategy Map
20 - Mongol: Strategy Map
21 - Mongol: Tension in the Air
22 - Mongol: Tension in the Air
23 - Mongol: Win a Battle
24 - Tension in the Air
25 - Tension in the Air
26 - Tension in the Air
27 - Tension in the Air
28 - Win a Battle

DAR
 
Fórum: legfrissebb
Posted by bayarder - nov.. 24, 2017 14:06
Posted by misafeco - nov.. 24, 2017 13:00
Posted by erew - nov.. 24, 2017 00:49
Posted by Amokfutokova - nov.. 23, 2017 22:53
Posted by misafeco - nov.. 23, 2017 22:02
Szavazás
Total War: WARHAMMER vélemény
 
ONLINE
Oldalainkat 298 vendég böngészi